Relaxează-te! Meriți din plin un mic răsfăț și este mai simplu decât ai crede să-l obții. Nu ai nevoie de o zi întreaga la SPA pentru a te deconecta de la rutină și pentru a-ți reîncărca bateriile, deci nu îți face griji cu privire la resursele financiare și nici în ceea ce privește timpul. Sunt o mulțime de metode prin care te poți detensiona, care necesită o investiție minimă (sau care nu costă nimic!) și de care te poți bucura în mai puțin de 60 de minute!

Meditația

Mediația este o tehnică prin care te relaxezi, te defocusezi de la problemele zilnice și, în același timp, te încarci cu energie pozitivă. În plus, spun cercetătorii, meditația zilnică inhibă stările de anxietate și previne depresia. Se pare că meditația și contemplația poate crea modificări la nivelul căilor nervoase ale creierului, făcându-le mai reziste la stres. Cum poți medita, chiar la tine acasă, fără să fie nevoie să mergi la ore specializate? E simplu: stai în poziție dreaptă, cu ambele picioare pe podea. Închide ochii și concentrează-ți atenția asupra recitării – cu voce tare sau în gând – a unei mantre pozitive (ex: ”Mă accept așa cum sunt”). Plasează palma în zona abdominală pentru a-ți sincroniza respirația cu ritmul cu în care rostești cuvintele.

Masajul

Masajul de relaxare sau cel terapeutic sunt extrem de eficiente pentru a te detensiona după o perioadă în care stresul și-a pus amprenta asupra stării tale de spirit. Relaxarea mușchilor și a țesuturilor, îmbunățățirea circulației sanguine și a fluxului limfatic contribuie la inducerea unei stări produnde de destindere. Chiar și o ședință de erotic masaj București te poate ajuta să beneficiezi de aceste efecte teraupetice pentru minte și corp, așa că tot ce ai de făcut este să alegi tipul de masaj care ți se potrivește cel mai bine. Pentru a maximiza beneficiile masajului, folosește uleiurile esențiale.

Râsul

O porție generoasă de amuzament te va ajuta să eliberezi stresul acumulat. În momentul în care râzi, cortizolul (adică hormonul care crează stres în organism) scade; în schimb, este stimulată secreția de endorfină, substanță chimică supranumită și ”hormonul fericirii” și care îmbunătățește starea de spirit. Așadar, urmărește un film de comedie, citește texte amuzante sau petrece-ți timpul alături de persoanele care te fac să zâmbești din toată inima!

Muzica

Ori de câte ori simți că stresul te acaparează, ascultă muzică. Potrivit studiilor, sunetele liniștitoare reduc tensiunea arterială și ritmul cardiac, în timp ce estompează simptomele anxietății. Crează o listă de melodii ambientale sau de sunete care imită fenomenele din natură (valurile mării, ciripitul păsărilor etc) și concentrează-te asupra lor. De aceleași efecte te poți bucura și dacă optezi pentru un playlist care conține melodiile tale preferate!

Mișcarea

Nu trebuie neapărat să alergi pe distanțe lungi sau să faci exerciții solicitante în sala de fitness pentru a te relaxa. Toate formele de antrenament fizic, inclusiv yoga sau mersul pe jos, funcționează ca metode de combatere a stresului. Poți face o plimbare scurtă, poți urca scările în loc să urci cu liftul, sau să faci câteva exerciții de streching, pe care le poți realiza chiar și când ești la birou.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *