Frica de a ne imbolnavi porneste de la prima briza rece aparuta in momentul in care iesim din casa, ba chiar din momentul in care ne ridicam din pat si simtim ca e frig in casa. Gata suntem pusi pe actiune si pe a ne pastra sanatatea, apelam la ceapa, usturoi instantaneu. Este foarte bine ca avem acest sistem de alarma si apelam direct la resursele cele mai apropiate de noi si cele mai simple pentru a ne mentine sanatatea. 

Pe langa sistemul de alarma din fericire mai exista si un sistem imunitar ce trebuie sa reziste efectelor produse de frig. Microbii se raspandesc extrem de rapid si sistemul nostru imunitar trebuie sa le faca fata insa nu stim exact cum functioneaza sistemul nostru imunitar. Da, stim ca are rolul de a produce sisteme ce inlatura germenii, corpii straini, virusii, insa nu stim daca reuseste sa produca suficient pentru a-i inlatura si pe cei mai gravi inamici ai sanatatii noastre de aceea a mentine sistemul imunitar puternic iarna este in sine o lupta ce are nevoie de strategie. 

Ceapa si usturoiul sunt alimente nutritive ce ajuta in mentinerea sistemului imunitar dar pe langa asta este important sa ne asiguram si alte metode de a ajuta sistemul imunitar. Este necesar sa facem miscare si sa ne mentinem corpul intr-o stare fizica optima pentru a putea lupta cu virusii aparatui in special in sezonul rece. O alimentatie corecta ajuta la mentinerea sistemului imunitar dar si la mentinerea lui in forma. 

Felul in care va odihniti este la fel de important, calitatea somnului precum si durata somnului influenteaza puterea sistemului imunitar in timpul iernii, un corp obosit reprezinta un sistem imunitar obosit si duce la aparitia de boli nedorite in special iarna. 

Aportul de vitamine din corp, nivelul de vitamine din corp este foarte important in special nivelul de zinc din corp ce favorizeaza o functionare optima si puternica a sistemului imunitar. Zincul se gaseste in nuci, in cereale dar si paine integrala. Fiind un element important in dezvoltarea de celule albe nu trebuie neglijat, totodata exista suplimente cu zinc care sunt foarte importante pentru organism, fiind binevenite atunci cand nu reusim sa acoperim necesarul de zinc prin alimentatia normala. 

Exista multe femei si copii ce au un nivel de zinc scazut, astfel aceste tablete de zinc fiind recomandate persoanelor ce nu pot sa echilibreze suplimentul de zinc intr-un alt mod. O persoana matura are nevoie de un aport intre 8 si 12 miligrame de zinc, doza de zinc (prin tablete de zinc, nuci sau cereale) ce este necesara in fiecare zi. Pentru o buna functionare a sistemului imunitar este necesar consumul de paine integrala sau carne rosie slaba sau a unor sumplimente de zinc.

Mentine-ti corpul hidratat constant, nu neglija nevoia de apa a corpului, apa mentine atat corpul hidrat precum si pielea hidratata, reducand aparitia de disconfort a organismului precum si a pielii, totodata ajutand sistemul imunitar si intarindu-l. Poti opta pentru un ceai cu lamaie, o alegere foarte inspirata in timpul iernii. 

Nu uita de Vitamina C, iar pe langa suplimentele de zinc asigura-te ca ai parte de alimente sau suplimente de vitamina C, precum si alte suplimente nutritive naturale pentru a-ti mentine sistemul imunitar puternic. 

Tu cum iti pastrezi sistemul imunitar puternic in timpul iernii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *