Specialiștii descriu o serie de criterii indispensabile prin care o afacere își ține clienții aproape. Profesorul american de marketing E. Jerome McCarthy a introdus noțiunea de cei 4P – Produs, Preț, Promovare, Plasare. Cu evoluția pieței și a tehnologiei, s-au adăugat alte elemente și abordări. Să vedem care sunt cele mai eficiente pârghii de a face această fidelizare.

Potențialul cumpărător este atras de ceea ce îi oferi prin promovarea pe canale cheie a produsului tău. De la rețele sociale la site-uri de profil, de la campanii integrate și până la optimizarea site-ului tău. Atenția ta va continua și în a doua etapă, unde te asiguri că cei care au achiziționat produsul tău sunt clienți mulțumiți care îți vor promova afacerea în mod organic și care se vor întoarce să cumpere din nou.  

Fidelizarea prin recompensă 

Odată ce achiziția a fost făcută, oferă-i clientului tău un avantaj palpabil care să îl diferențieze de cei care nu au făcut decizia asta. Este un mod intuitiv de a-i mulțumi că te-a ales, dar și de a-l ține aproape pentru viitoare achiziții.  

Poți face asta cu o ofertă de tip ai cumpărat 3x, primești y sau chiar printr-un sistem de puncte de loialitate. A doua variantă impune un sistem mai complex și trebuie gândit cât mai simplu și eficient. Reduceri procentuale, vouchere sau kit-uri cadou sunt alte câteva opțiuni pe care le poți lua în calcul.  

Adu-i aminte cine ești 

Un brand care rămâne în mintea consumatorului a fost cel mai probabil intens promovat. Campanii de publicitate active pe perioade lungi, prezente în medii multiple – tv, radio, print, online, rețele de socializare. Faptul că nu ne dăm seama că s-a întâmplat asta ține de priceperea echipelor care au gândit și apoi implementat aceste campanii.  

Într-un prezent aglomerat cu informații este puțin probabil să fii reținut de un client nou fără să îi aduci aminte de tine periodic. Faci asta pornind de la ambalajul produsului, un element-erou care este ușor recognoscibil.  

Apoi poți plasa produsul într-un punct cheie unde știi că audiența ta este prezentă. Articole promoționale personalizate, interacțiunea cu brandul prin email marketing și activitate recurentă și relevantă pe rețele de socializare sunt alte opțiuni.  

Customer care  

Prețul rămâne un diferențiator pe care cei mai mulți îl iau în considerare atunci când iau decizia de achiziție. Fac asta prin comparații cu competitorii tăi, caută recenzii și cer sfaturi de la cunoștințe care au folosit produse similare.  

Dar poate mai important decât prețul este tratamentul pe care aceștia îl primesc. Cât de repede le sunt rezolvate dorințele, cum le răspunde persoana care se ocupă de ei direct, cât de utile sunt sfaturile pe care le primesc. Rezervările greșite, facturile duble, metoda de plată restrictivă și multe altele sunt limitări pe care clienții le sesizează imediat.  

Oricât de atent ai fi, afacerea ta lucrează cu oameni și se lovește de elemente neprevăzute. Aici intervin soft-urile specializate, programe de gestiune și management al proceselor. FreyaPos, de exemplu, înglobează toate elementele unei activități specifice afacerilor care includ servicii: vânzări, stoc, marketing, liste de achiziții, mod de lucru, stații de preparare, gestiuni separate și centralizate, loializarea clientului și altele. 

Opțiunea alegerilor simple 

În urmă cu câteva decenii, specialiștii spuneau că varietatea ofertelor generează un număr crescut de cumpărături. Astăzi, consumatorul este asaltat de prea multe variante și, deci, ia decizia mai greu.

Așadar, pune ofertele tale într-o lumină curată, într-o prezentare minimalistă care să arate cât mai clar ce poate clientul achiziționa, dar în cuvinte cât mai puține și detalii cât mai relevante.  

Mulțumesc, spus frumos  

Felul în care le mulțumești clienților tăi poate să conteze mult mai mult decât pare. Găsește un mod personalizat afacerii tale, un simbol simplu de implementat, dar greu de uitat. Să spunem că oferi servicii de cazare, de ce nu le-ai putea oferi un breloc amuzant cu un dulap în miniatură în care să-și țină câteva monede?  

Sau poate le poți trimite o scrisoare scrisă de mână clienților care au cumpărat a zecea oară buchete de eveniment de la florăria ta. Sau ofera-le un tort mic cu numele companiei lor celor care sunt clienți fideli cofetăriei tale.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *