Online-ul este un mediu in continua dezvoltare. Este greu sa prezici tendinte intr-un mediu care se reinventeaza constant, dar este de asemenea important sa tii pasul si sa fii la curent cu tot ce e nou. Tehnicile SEO, de la aparitia lor in anii 90 si pana acum, in 2020, au trecut prin diverse stagii, in functie de dezvoltarea motoarelor de cautare, a retelelor de socializare etc. Ce va urma?

Iata cateva aspecte importante pentru SEO in 2020:

Cautarea vocala

Iata ceva nou! Potrivit Google, 1 din 5 cautari provine acum din interogari vocale, fapt datorat dezvoltarii tehnologei asistentilor digitali. Acestia au trecut deja de bariera smartphone-urilor, regasindu-se in diverse dispozitive si avand ca scop crearea unui univers interconectat pentru utilizator. E chiar cool, de aceea si popularitatea lor. Pentru tehnicile SEO asta se traduce in necesitatea de a ne concentra pe cuvinte cheie de cautare lunga scrise intr-un limbaj natural, potrivit unui ton de conversatie si formularea heading-urilor preponderent cu intrebari.

Articole mai lungi

Un blog cu articole relevante te ajuta sa te bucuri de o vizibilitate sporita si sa vinzi mai mult. Totusi, cum facem articolele? Se pare ca site-ul tau se va bucura de o mai mare atentie din partea Google daca scrii mai putine articole, dar mai lungi. Adica este mai important sa iti concentrezi atentia pe un numar redus de articole, dar care sa fie foarte bine structurate, cu cuvinte cheie si usor de urmarit. Asta deoarece cel mai probabil Google va lua de la site-ul tau o singura pagina care sa intre in competite cu celelalte, asa ca ar trebui ca cele pe care le ai sa fie de o calitate ridicata. E simplu principiul: calitate, si nu cantitate.

Optimizarea pentru mobil

Telefoanele mobile, din ce in ce mai inteligente, si-au impus treptat suprematia tehnologica. Astfel ca, in 2015 deja, cautarile mobile au depasit desktop-ul. In 2020, optimizarea pentru cautarea mobila este obligatorie daca vrei sa ai vreo relevanta online. Site-urile care nu au o optimizare SEO pentru mobil pierd 68% din traffic, asadar este important ca acestea sa se incarce in 2-3 secunde si sa contina informatii relevante, usor de gasit. Asadar, in 2018, site-urile cu AMP (Accelerated Mobile Pages) sunt un factor extrem de important.

Inteligenta Artificiala (AI)

Un trend nou, Inteligenta Artificiala duce evolutia tehnologica la un cu totul alt nivel, pentru ca permite componentelor hardware si software sa functioneze intr-un mod asemanator creierului uman. Google Rankbrain de exemplu este un nou algoritm Google, care foloseste Inteligenta Artificiala pentru a categoriza cuvinte cheie noi si a le grupa dupa domenii. Rankbrain face legatura intre notiuni si intuieste intentiile umane. Pentru SEO, asta inseamna ca va trebui sa folosesti instrumente care iti arata cuvinte similare pentru cuvintele tale cheie, dar nu neaparat sinonime. Si de asemenea, inseamna ca pentru a avea succes, trebuie sa fii expert in domeniul afacerii tale si sa creezi informatii relevante.

Toate aceste lucruri vor duce la o experienta mai personalizata. Utilizatorul isi doreste o informatie bine structurata, pe care sa o primeasca rapid, iar lumea sa e din ce in ce mai interconectata. E important ca tehnicile SEO sa fie adaptate acestui context, pentru ca in 2020 lumea se misca rapid, iar tu trebuie sa tii pasul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *