Cromul este un mineral, descris și ca un oligoelement esențial, cu un rol important în reducerea colesterolului și la menținerea nivelului normal de glucoză în sânge.  Acesta are două forme principale: hexavalentă și trivalentă.

Cromul hexavalent este unul dintre cele mai puternice minerale de pe pământ, fiind toxic pentru organism și provocând iritații ale pielii, dacă este manipulat în mod direct. Este folosit în pigmenți, coloranți, materiale plastice și cerneală. Și trebuie evitat dacă nu este utilizat în scopuri industriale.

Cromul trivalent, pe de altă parte, este forma de care are nevoie organismul nostru și care se găsește în alimentele sănătoase. Acesta se găsește în organismul nostru în cantități mici, mai ales la nivelul tegumentelor, al glandelor suprarenale, în creier, mușchi și în țesutul adipos. Însă corpul nostru nu produce destul crom, iar acesta necesită suplimentare dintr-o sursă exterioară.

Cum poate ajuta cromul la scăderea în greutate?

Persoanele care se antrenează și nu văd niciun rezultat în scăderea în greutate, ar trebui să caute cauza la nivel celular. O problemă frecventă este rezistența la insulină, care poate duce la o stare prediabetică și, în cele din urmă, la diabet de tip doi. Una dintre cauzele majore este lipsa de crom în dietă.

S-a demonstrat că cromul îmbunătățește controlul glucozei din sânge și sensibilitatea la insulină, ceea ce poate duce la scăderea nivelului de insulină. De asemenea, s-a dovedit că sub formă de picolinat de crom, acesta ajută la reducerea poftei de mâncare. Teoretic, aceste efecte ar putea ajuta oamenii să mănânce mai puține calorii, și să ardă mai multe grăsimi din cauza scăderii nivelului de insulină.

O dietă bogată în nutrienții de care are nevoie corpul nostru, poate determina organismul să nu mai caute alte surse pentru a umple acest vid, iar cromul este unul dintre acești nutrienți esențiali, necesari organismului.

Atunci când mâncăm, sistemul nostru digestiv transformă alimentele în glucoză, principala susrsă de combustibil a fiecărei celule din organism. În același timp, pancreasul produce insulină pentru a ajuta celulele la absorbția glucozei. Rolul insulinei este de a îndepărta insulina din fluxul sanguin și a o duce la nivelul celulei. Mai multă glucoză în sânge necesită o creștere a producției de insulină pentru procesarea acesteia. Nivelul de insulină crește ori de câte ori mâncăm, pentru a regla nivelul de glucoză din sânge.

Un nivel excesiv de glucoză în sânge poate provoca leziuni ale vaselor de sânge, care pot duce la ateroscleroză, iar ulterior la boli de inimă și accidente vasculare cerebrale. Excesul de glucoză poate afecta și nervii, ducând la întreruperea capacității nervilor de a trimite semnale.

Insulina lucrează împreună cu cromul și cu alte elemente tocmai pentru a preveni astfel de daune! Într-o explicație simplificată, glucoza din alimente așteaptă să intre în celulă, iar rolul insuinei este să-i deschidă ușa. Aici intervine cromul: acesta se atașează de glucoză și o impinge pe ușa, în celulă. Fără crom, glucoza nu ar ajunge în celulă și ar pluti în fluxul sanguin, așteptând să intre. În cele din urmă, organismal va retrage receptorul.

Când se ingerează mai multe alimente, crește și nivelul de glucoză, iar organismal este dezorientat, crezând că nu are suficientă insulină pentru a face față. Pancreasul primește semnalul și produce mai multă insulină.

Se creează un cerc vicios. Rezistența la insulină este o problemă persistentă, fără simptome vizibile și poate dura mult timp până o persoană să-și dea seama că are o problemă.

Dacă organismul ajunge să producă insulină în exces și glucoza nu este redusă prin prezența sa, organismul o stochează ca grăsime și tot ea semnalizează când trebuie eliberată.

Prezența unei cantitatăți corecte de crom în organism poate împiedica acest cerc vicios încă din faza incipientă. Dacă organismul ar avea la îndemână cromul, acesta ar ajuta la pătrunderea glucozei în interiorul celulei, unde aceasta ar alimenta celula, așa cum a fost proiectată să facă, iar nivelul de insulină în sânge s-ar reduce, deoarece glucoza ar scădea la normal. Prin urmare, pofta de zahăr și de carbohidrați ar dispărea și s-ar declanșa pierderea în greutate.

Care sunt beneficiile cromului?

După cum am amintit anterior, cromul joacă un rol esențial în metabolismul glucozei și este, de asemenea, o parte importantă a echilbrului care previne rezistența la insulină.

Alte beneficii ale cromului: contribuie la reducerea colesterolului, la reducerea riscului de obezitate, la buna funcționare a creierului. Prin controlul echilibrului de glucoză contribuie la îmbunătățirea sănătății pielii și a ochilor. Contribuie la menținerea nivelului de energie necesar organismului.

Alimentele care conțin crom

Aportul zilnic de crom recomandat este de 25 micrograme. Pentru o dietă echilibrată și un organism sănătos, putem să ne procurăm doza zilnică necesară din câteva surse naturale care au un conținut bogat din acest oligoelement, sau prin intermediul suplimentelor. Iată câteva alimente care au un conținut ridicat de crom:

–        Broccoli

–        Struguri sau suc natural de struguri (vin roșu)

–        Piept de curcan

–        Cartofi

–        Fasole verde

–        Usturoi

–        Busuioc

–        Portocale

Deoarece cantitatea de crom produsă de organism nu satisface nevoile zilnice ale organismului, chiar dacă alegem o dietă sănătoasă în fiecare zi, este necesară suplimentarea acesteia.

Cea mai comună formă de supliment este picolinatul de crom. Picolinatul, sau acidul picolinic, este un chelator natural, care permite mineralului să se absoarbă mai bine, înconjurându-l cu molecule neutre, care-i permit să treacă în membrana celulară. Astfel, organismul poate să-l utilizeze în mod corespunzător.

În concluzie, cromul este esențial pentru capacitatea organismului de a metaboliza carbohidrați, grăsimi și zaharuri. Picolinatul de crom este un supliment excelent pentru pierderea în greutate și pentru longevitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *