service cutii viteze camioane

Orice sofer de camion stie ca un camion care sta, nu produce, doar cheltuie bani. Exista o anumita cheltuiala cu orice vehicul, chiar daca acesta nu produce. Parcarea, soferul, uzura mecanica creata in timp, sunt costuri ce trebuie sa le avem in vedere, de fiecare data cand alegem sa reparam sau nu vehiculul respectiv.

De ce ajung camioanele la dezmembrari?

De cele mai multe ori un vehicul ajunge sa fie abandonat si lasat in paragina daca a suferit un accident grav sau are defectiuni costisitoare si multiple incat nu mai merita reparat. Aceste vehicule, dupa un timp, ajung la dezmembrari si sunt vandute pe bucati.

La un moment dat, toate vehiculele ajung la dezmembrari sau la fier vechi. Important este insa in cat timp ajung intr-o stare fara iesire ca sa nu mai poata fi reparate.

Este adevarat, la vehiculele care sufera accidente, nu conteaza varsta ci avariile. Dar la un vehicul care nu a suferit accidente, varsta poate fi prelungita considerabil cu vizite periodice la un service de camioane.

Motivele pentru care un vehicul ajunge in situatia trista de a fi dezmembrat sunt multiple.

  • nu s-au tinut cont de simptomele de defectiune
  • nu s-au facut reparatiile de intretinere
  • piesele uzate nu au fost schimbate la timp
  • lichidele si uleiurile nu au fost schimbate la timp
  • conducerea inadecvata a vehiculului

O mare parte a problemelor pe care le-am insirat sunt de natura tehnica pe care de multe ori le-am putea rezolva cu o vizita la service. Rareori se strica o piesa de la o clipa la alta, in general apar unele simptome de defectiune pe care daca le observam, putem lua masuri pentru a elimina defectiunea inainte ca aceasta sa provoace pagube.

Atentie la simptomele de defectiune

Sunt multe simptome de defectiune ale cutiilor de viteze pentru camioane, vezi cateva exemple aici, simptome la care neaparat trebuie sa luam masuri.

Odata identificat simptomul de defectiune al camionului, repararea trebuie facuta cat mai urgent pentru ca piesa defecta sa nu provoace avarii si la piesele adiacente, cu ajutorul carora conlucreaza.

Chiar daca masina inca functioneaza cu o piesa care are defectiune, riscurile sunt mari ca aceasta sa creeze probleme si altor piese.

Piesele care conlucreaza, sunt supuse impreuna unor tensiuni iar daca una are defectiune, nu va mai conlucra suficient de bine cu piesele adiacente si va provoca uzura exagerata sau defectiuni.

La scoala de soferi, din pacate se invata destul de putina mecanica asa ca soferii de camioane nu sunt pregatiti pentru rezolvarea problemelor grele. Ei stiu in mare cum functioneaza camionul, cunosc componentele si eventual cateva mici reparatii.

Toate acestea reprezinta motive in plus pentru ca nici un vehicul sa nu plece la drum fara o verificare prealabila a acestuia de catre un mecanic de specialitate care poate depista foarte usor simptomele unor defectiuni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *