In ultimii ani, piata online a magazinelor a cunoscut o fructuoasa ascensiune. Romanii sunt si ei activi pe acest segment, cunoscand poate mai mult partea practica de a cumpara online. Le place sa fie comozi, gasesc avantaje si la pret si devin astfel clienti fideli acestor metode.
Desigur ca un astfel de segment a devenit ceva interesant de studiat. Asa ca astazi iti prezentam cateva detalii despre aceasta piata*. Vei gasi ceva inedit, vei intelege cum se defineste acest segment; daca in trecut abia daca se incumeta cineva sa intre pe un site din strainatate, sa afle despre ofertele de peste granite, despre firme import China, astazi acest lucru este o bariera depasita.
Stiai ca:
• Internetul dispune de 11,2 milioane de utilizatori?
• In 2016 fata de anii trecuti, 70% din utilizatori, cei care comanda online prefera sa faca asta folosind un smartphone? Totul este in miscare, in viteza, si acelasi lucru se impune si pentru modul in care se face shopping-ul online.
• 90% dintre cei care comanda online prefera plata la primirea comenzii, cea de tip ramburs. Inca suntem codasi la capitolul plata cu card, dar asta nu descurajeaza comenzile facute online.
• In prima parte a anului, estimarile aratau ca pe piata din Romania sunt in jur de 3000 de magazine online, active.
• Printre preferatele servicii online se numara achizitia de bilete de avion, pachetele de calatorie, precum si achizitii ce tin de IT, fashion sau lucruri pentru copii.
Vanzarile in mediul online au crescut simtitor si se explica concret. Poate fi vorba de cresterile salariale, oricat de mici sunt ele. Poate fi vorba de efectul de scadere a TVA-ului; la fel de important este si ceea ce tine de scaderea preturilor in ultimii ani. In toata aceasta ecuatie merita sa amintim si faptul ca s-a descoperit in lumea online un puternic aliat in ceea ce priveste extinderea orizonturilor, posibilitatea de a descoperi sansele mai mari ca oricand prin care fiecare se poate extinde.
Un bun exemplu in acest sens il reprezinta legaturile cu tari indepartate. Importurile din China spre exemplu au devenit o sursa pentru multi in a crea afaceri profitabile. Aduc din China, vand aici. Nimic nu mai este atat de greu, avand in vedere ca legaturile cu astfel de surse nu mai tin cont nici de bariere lingvistice, nici de distanta.
Asta inseamna un portofoliu de clienti mai extins, mai multe optiuni de produse. Din perspectiva unui comparator, se resimte entuziasmul de a avea acces la ceva nou, inedit, la preturi mai bune si mai variate. Deci aceasta ecuatie aduce castig de ambele parti.
Mediul online aduce mai aproape si informatia. Citim mai rapid, descoperim mai mult, cautam mai des. O data cu astfel de trenduri creste si piata de consum. Asa ca totul spre binele dezvoltarii. Poate ca nu te-ai gandit pana acum la acest mod, insa datorita mediului online ceea ce porti acum a fost achizitionat la un pret mai bun; ceea ce detii, de la telefon la alte device-uri au fost achizitii smart datorita comparatiilor de pret facute online. Avem de ce sa multumim acestui segment.

*datele au referire la un prospect pe piata de e-commerce in 2016.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *